Återuppstånden....

Hallå...? Någon där? Nä, det tror jag knappast eftersom det var sisådär ett och ett halvt år sen jag uppdaterade bloggen.... Men jag känner ändå at jag är skyldig en förklaring, om inte annat så för att rättfärdiga mitt bloggförfall för mig själv.

Följande har hänt:

Sent förra hösten (läs 2007) fick jag reda på att jag var gravid trots att vi enligt läkarutlåtande skulle ha EXTREMT svårt för att få barn på naturlig väg. Lika lycklig som jag var, lika illa mådde jag i början. Jag höll som bäst på att färdigställa ett julkort till en tävling och trots illamåendet tvingade jag mig till att göra färdigt det. Detta ledde till att min kropp (eller kanske hjärnan) på nåt sätt fick för sig att förknippa mitt pysslande med mitt illamående vilket gjorde att jag inte ens kunde titta på mina papper eller stämplar, eller ens tänka på min blogg heller för den delen, utan att bli illamående (himla skumt men så var det). Det tog ungefär ett år innnan jag lyckades ta mig samman och kunde sätta mig ner och börja pyssla igen. Så med en liten nyfödd Felix i huset så har det inte blivit så mycket tid över till pysslande eller bloggande men nu suger det riktigt i pysseltarmen (mycket tack vare världens bästa Petra!!!) och jag kände mig även redo att återuppta bloggandet.

Så det var en lång historia och om nån fortfarande orkar läsa så kommer här ett litet kort på orsaken till min långa bloggfrånvaro



Det var en liten trevande start men jag lovar att återkomma inom kort med en visning av de alster jag lyckats knåpa ihop på sistonde.

Stor kram
/Lisa

Kommentarer
Postat av: Petra

Hej vännen och välkommen tillbaka!!

För min del är du ursäktad för att du inte haft din blogg vid liv, även om jag saknat dig. Tack för den lilla raden om mig, PUSS!

Orsaken till varför är såååååå mycket viktigare och dessutom vansinnigt gullig. I luv fotot.

Nu väntar jag spänt och förväntansfullt på vad som kommer att läggas upp här.

Stora varma välkommen tbaka-kramar

2009-03-19 @ 22:34:57
URL: http://petraspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0