Utvald och Utmanad!

Hej på er!

Jo jag känner mig utvald av 2 anledningar idag... För det första är jag numera officiell medlem i Arkivets gäst DT för kortmakeri (tackar och bockar för förtroendet!) och för det andra har jag blivit utmanad av LisaMattias....Detta går tydligen till på följande sätt:

Reglerna för detta är följande:

Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget
blogginlägg om sina 8 fakta/vanor och skriver in dessa regler.
I slutet av inlägget skriver du 4 personer som du utmanar och skriver deras namn.
Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen i deras kommentarrutor på
deras bloggar, så dom vet att dom har blivit utmanade och läser ditt blogginlägg.

1.  Trillade ner i kortmakeriträsket för snart ett år sedan och efter det har min ekonomi aldrig återhämtat sig...

2.
  Precis som LisaMattias har jag fruktansvärd tandläkarskräck (trots att min mamma är tandläkare...) Men jag har nog ärvt det av henne för hon är minst lika illa däran som jag...

3.
Vägrar att åka hiss ensam, det är nog den enda riktiga fobin jag har (ja förutom tandläkarskräcken...)

4.
 Min man är flygkapten och vi träffades när jag jobbade som flygvärdinna...snacka om klyscha!!! Sedan friade han under vattnet på Barriärrevet i Australien.....

5.
 Har fruktansvärd prestationsångest när det gäller det mesta. Kan inte göra något halvdant.

6.
 Innehar ett dykarcertifikat sedan 12 år tillbaka. Är vad man kallar för "Cocktaildykare" eftersom jag inte gillar att dyka här hemma. Det är alldeles för kallt och det finns inte så mycket kul att se...Tar dock varje chans jag får att dyka när jag är på varmare bräddgrader!

7.
 Jag är en fruktansvärt dålig förlorare

8. När jag träffade min man ingick vi en överrenskommelse...han skulle ta dykcert och jag skulle lära mig spela golf...Han har dykcert sen flera år tillbaka men jag är livrädd för det där med golf...det har att göra med det där med dålig förlorare....

Personer jag vill höra mera om är:

Petra Pyssel, Örnen, Petraso och Leamon (länkar finns till höger)

Så nu till senaste tiden av kreativitet. Har gjort 3 st DT kort till Arkivet. För mig var detta en enorm utmaning eftersom jag är van att skapa helt efter eget huvud. Vi fick en var sin påse med stämplar och papper till 3 kort och uppgiften att göra 1 enkelt kort för nybörjaren, 1 medelsvårt kort och 1 avancerat. Resultatet ser ni nedan

"Nybörjarkort"

image55

Embossat med gold detail och gold sparkle

"Medelsvårt"

image54

Svårt med färger man vanligtvis inte skulle valt men en kul utmaning

"Avancerad"

image56

Stämpel färglagd med distresser och med stickles på. Bokstäverna och snöflingorna är utstansade i min Cuttlebug (utom G:et som är utskrivet på datorn och sedan utskuret i cardstock. Stjärnan är en chipboard målad med silverfärgad akrylfärg och dränkt med stickles. J:et har fått 3D lack för att likna en julgranskula....

"Baksidan"

image57

Tycker att det är så svårt att avgöra vad som är "lätt" och vad som är "avancerat". Själv tycker jag inte att jag gör något väldigt avancerat alls medan någon annan kanske tycker det... Ja, ja bara Tarja och Petra blir nöjda så är jag nöjd!

Hoppas att få se och hälsa på många av er på mässan till helgen!

Kraaaaam!!!

Kommentarer
Postat av: Örnen

Hej!
Tycker att du har fått en väldigt bra variation i dina kort! Duktig du är :-) Tack för utmaningen. Får se när jag tar tag i den... ;-) Hoppas vi ses på mässan!! Som du kanske har sett i min blogg ska jag dit båda dagarna.
Kram.

2007-09-10 @ 22:05:20
URL: http://ornen.blogspot.com
Postat av: Laila

Grattis till DT-jobbet!
Vilka vackra alster du har gjort
Hälsa till tjejerna på Arkivet så jätte mycket från Laila på Fiskars. :-D

2007-09-10 @ 22:48:34
URL: http://tillklippt.blogspot.com
Postat av: Lillemor

GRATTIS till uppdraget som Gästdt för Arkivet! Och grattis till Arkivet som får en så duktig kortmakare! Det ska bli spännande att få se vad du hittar på framöver! Underbara kort har du gjort, alla tre är väldigt fina tycker jag, du är duktig du!
Kram Lillemor

2007-09-11 @ 13:35:42
URL: http://www.lillemore.blogg.se
Postat av: monica

Åh!!! GRATTIS till DT-uppdraget! så spännande o få se vad du hittar på, kul utmaning du fick som du löste kalasbra!!!
TACK för utmaningen, jag ska skicka vidare när det lugnat ner sig lite... ;-)
*kram*

2007-09-12 @ 14:41:29
URL: http://leamon.blogg.se
Postat av: Milla

Åh, vilken underbar blogg och vilka superfina kort!! Här fick man sig allt en rejäl dos av inspiration, då jag ska fixa till inbjudningskort till mitt eget bröllop nästa år. =) Tackar för det!
Kramar.

2007-09-13 @ 22:56:19
URL: http://baramittlillaliv.blogg.se
Postat av: Lisa (LisaMattias)

Så roligt att du antog utmaningen!! Tycker att punkt 4 var riktigt romantisk... Grattis även till DT-uppdraget!! Om du kommer på mässan, så är jag där på söndag i Lektyg och Hantverks monter!
Kraaaaam från Lisa

2007-09-14 @ 23:36:18
URL: http://lisamattias.blogg.se
Postat av: LillBlomman

Grattis till DT uppdraget!!! Jag tycker du har gjort det jättebra!
Kramen!

2007-09-16 @ 07:53:26
URL: http://lillblommanskapar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0